PLANET STORIES consists of a set of 15 works carried out in digital format, constructed with photographs taken by Mano Martínez and clippings from magazines, comics and films postcards from the 50s, 60s, 70s and 80s that Mano meticulously selects in the Sant Antoni market, in Barcelona, and that, later, he photography to take it to the digital format.

The references of the series include pop, comic, pulp aesthetics, horror movies, kitsch or porn.

At a time when the debate on censorship in social networks strength gains this series of works allows Mano make a reflection about censorship in art and the possibility of take this as a tool for creation. In the conception of what is reprehensible or not questionable, there are numerous moral judgments that depend on the culture and ideology of a particular site, or the context in which an image is published. Mano’s collages try to impact in the spectator, and take him to submerge in the work, he can to observe the different images that interact with each other in a own language. The series leads to reflect on the hypocrisy reigning around the nude and sex, both in the media that define censorship, as in the viewer himself.

 

PLANET STORIES consta de un conjunto de 15 trabajos realizados en formato digital, construido con fotografías tomadas por Mano Martínez y recortes de revistas, cómics y postales de películas de los años 50, 60,
70 y 80 que Mano selecciona meticulosamente en el mercado de Sant Antoni de Barcelona y que, posteriormente, fotografía para trabajar con todo ello de forma digital.

Las referencias de la serie incluyen el pop, el cómic, la estética del pulp, las películas de terror, el kitsch o el porno.

En un momento en que el debate sobre la censura en las redes sociales se fortalece esta serie de obras permite a Mano hacer una reflexión sobre la censura en el arte y la posibilidad de tomar esto como una herramienta para la creación. En la concepción de lo que es censurable o no es cuestionable entran numerosos juicios morales que dependen de la cultura y ideología de un sitio en particular, o del contexto en el que se publica una imagen. Los collages de Mano tratan de impactar en el espectador, y llevarlo a sumergirse en la obra, a detenerse para observar las diferentes imágenes que interactúan entre sí en un lenguaje propio. La serie lleva a reflexionar sobre la hipocresía
reinante alrededor del desnudo y del sexo, tanto en los medios que definen la censura, como en el propio espectador.